ЖурналыШкольные технологииВыпуск №3/2023

Фирсова Т. Г., Щёкина М. С.
Компьютерная игра как элемент геймификации на уроках литературного чтения

купить статью за
80 руб

В СТАТЬЕ ОПИСЫВАЕТСЯ КОЛЛЕКЦИЯ ЦИФРОВЫХ РЕСУРСОВ ДЛЯ МОДЕЛИРОВАНИЯ УРОЧНОЙ И ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПО ПРЕДМЕТУ «ЛИТЕРАТУРНОЕ ЧТЕНИЕ». В КАЧЕСТВЕ ПРИМЕРА ДАЁТСЯ ОБЗОР АВТОРСКОГО ГЕЙМА — КОМПЬЮТЕРНОЙ ОБУЧАЮЩЕЙ ИГРЫ «ЖИТКОВ И ЕГО КОМАНДА»: СЦЕНАРИЙ, ИНТЕРФЕЙС, ИГРОВЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ И ПРАВИЛА.

• цифровизация • геймификация • компьютерная игра • литературное образование и развитие • начальная школа

COMPUTER GAME AS AN ELEMENT OF GAMIFICATION IN THE LESSONS OF LITERARY READING

Firsova Tatiana G., Dean of the Faculty of Psychological, Pedagogical and Special Education, Associate Professor

of the Department of Primary Language and Literary Education of the Saratov National Research State University named after N. G. Chernyshevsky, Saratov, tan-firsova@yandex.ru

Shchekina Margarita S., Master’s student of the profile “Primary Education” of the Faculty of Psychological, Pedagogical and Special Education, Associate Professor of the Department of Primary Language and Literary Education of the Saratov National Research State University named after N. G. Chernyshevsky, Saratov, mshchkina@yandex.ru

Abstract. The article describes a collection of digital resources for modeling scheduled and extracurricular activities on the subject of “Literary Reading”. As an example, an overview of the author’s game is given — a computer training game “Zhitkov and his team”: script, interface, game elements and rules.

Keywords: digitalization, gamification, computer game, literary education and development, primary school.